Al 40 jaar een vertrouwd adres!

Retourneren en Terugbetalen

Weergaven: 457

Retour termijn

Bij Het Wilpster Warenhuis heeft u voor al uw bestellingen een zichttermijn van 14 dagen, ingaande de dag na ontvangst van de bestelling. Binnen deze termijn mag u het artikel bekijken en/of beoordelen. Na het verstrijken van de zichttermijn is de koopovereenkomst een feit. U heeft dan nog 14 dagen de tijd om uw bestelling retour te zenden.


Indien u van het herroepingsrecht gebruik maakt, zult u het product met alle geleverde toebehoren compleet , ongebruikt en onbeschadigd in de originele verpakking aan ons moeten retourneren. Voor de kosten voor het retour zenden berekenen we wel administratie en verwerkingskosten ( zie bij kosten retourneren )

.

Kosten retourneren bij retourzenden

Er zijn wel verwerk en verpakkingskosten.

Daarom berekenen we:

  • voor een pakket € 4.99
  • voor een brievenbuspakketje € 3,99

Dit bedrag wordt in mindering gebracht bij terugbetaling.

Retourneren hoe doe je dit?

  1. Je kunt je retourzending afgeven in onze winkel ( is gratis )
  2. Je kunt je retourzending verzenden met het van ons ontvangen retour-verzendlabel 

Belangrijk: Meld je retour zending altijd aan (ook als je het retourneert in onze winkel ) via de email “bevestiging van je bestelling”

Kies je voor verzenden:

1. Je ontvangt per mail het retour-verzendlabel.

2. Plak de verzenddoos goed dicht en geef het pakket af op een PostNLpunt.

3. Laat het retourlabel scannen vanaf je smartphone ( of print het zelf uit en plak het op de doos. )

Na ontvangst en controle van het artikel wordt het bedrag ( met aftrek van de verwerkingskosten ) binnen 5 werkdagen op je bankrekening teruggestort.

 

 Verkeerd artikel ontvangen

Het is belangrijk dat u, zodra u de bestelling heeft ontvangen, altijd controleert of het geleverde artikel overeenkomt met het artikel dat u heeft besteld bij Het Wilpster Warenhuis. Mocht het onverhoopt voorkomen dat wij u het verkeerde artikel hebben geleverd, dan verzoeken wij u zo spoedig mogelijk contact met ons op te nemen. Wij zullen zo snel mogelijk zorgdragen voor toezending van het juiste artikel. Soms wordt het artikel door de fabrikant vervangen door een nieuwe verpakking en lijkt het een ander artikel. In dit geval is het juiste artikel geleverd en kan dit artikel niet gratis retour. Ook kan er een klein kleurverschil zijn met de foto op de webshop, dit kunnen we helaas niet voorkomen.

Voor het retourneren van een verkeerd artikel vragen wij u onze instructies op te volgen. Dit kan namelijk per artikel verschillen.

Beschadigd artikel ontvangen?

Vanzelfsprekend geldt de procedure ‘verkeerd artikel ontvangen’ ook bij beschadigde artikelen.



Vervangend exemplaar
Wanneer u een artikel heeft geretourneerd, ontvangt u niet automatisch een vervangend exemplaar. Zodra wij uw retourzending hebben ontvangen, hebben gecontroleerd en verwerkt, wordt het betaalde bedrag binnen 7 werkdagen teruggestort op uw rekening met aftrek van de verwerkingskosten. U kunt vervolgens weer een bestelling plaatsen als u een nieuw exemplaar wil. Voor meer informatie verwijzen we u graag naar onze algemene voorwaarden.

Klachten

Het is natuurlijk vervelend als u een klacht heeft over de dienstverlening zoals u die ervaren heeft. Toch vragen wij u vriendelijk om uw klacht via de e-mail aan de afdeling klantcontact door te geven. Dit kan per e-mail en/of telefonisch.

Onze medewerkers van de afdeling klantcontact zullen de klacht bekijken en proberen naar ieders tevredenheid de klacht op te lossen. U kunt de klacht sturen naar de contact email op onze site onder vermelding van ‘klacht’. Per e-mail zullen wij de ontvangst van uw klacht bevestigen.

Na ontvangst van uw klacht ontvangt u van ons een bevestiging. Wij zullen uw klacht binnen 14 dagen na ontvangst beantwoorden, mocht het meer tijd nodig hebben, dan zullen wij u hiervan op de hoogte stellen.

Mocht u dit niet op prijs stellen, dan kunt u ook altijd contact op nemen met de afdeling bemiddeling van Stichting Webshop Keurmerk waar Het Wilpster Warenhuis bij is aangesloten.  Mocht de bemiddelingspoging om enige reden niet tot een bevredigende oplossing leiden, dan bestaat de mogelijkheid om uw geschil voor te leggen aan de Geschillencommissie (SGC). 

Gebreken

Controleer direct na ontvangst van het artikel of het onbeschadigd en compleet geleverd is. Als dit niet zo is, neem dan binnen 24 uur na ontvangst contact met ons op om dit te melden. We zorgen er dan voor dat u een nieuw artikel krijgt geleverd. Wij doen er uiteraard alles aan om een perfect product te leveren.

Retourneren

  1. U mag het product tot 14 dagen na ontvangst bekijken en beoordelen. Tijdens deze periode mag u het product bekijken zoals u dit ook in een fysieke winkel zou doen. Producten mogen dus niet in gebruik worden genomen.
  2. Producten dienen compleet, onbeschadigd en in originele verpakking aan ons geretourneerd te worden.
  3. Wij nemen uw retour alleen in behandeling wanneer u uw retour vooraf bij ons heeft aangemeld.

Tip!!

Maak de verpakking voorzichtig open!

Of bekijk de artikelen zo mogelijk in de verpakking om b.v. te zien of de kleur of de maat correct is.

Garantie
Elk artikel van Het Wilpster Warenhuis is van goede kwaliteit. Mocht onverhoopt bij normaal gebruik het artikel gebreken vertonen, neem dan zo spoedig mogelijk contact op met Het Wilpster Warenhuis. Hierbij kan sprake zijn van vervanging of reparatie: dit ter beoordeling van Het Wilpster Warenhuis en de fabrikant. De garantie omvat fabrieks- en/of materiaalfouten. Uiteraard valt normale slijtage niet onder de garantiebepaling.

Garantie voorwaarden:

Bij een ongegronde klacht komen de gemaakte kosten voor rekening van de consument
Indien een klacht gegrond is, beslist Het Wilpster Warenhuis of het artikel (gedeeltelijk) gerepareerd wordt of (gedeeltelijk) wordt vervangen of (gedeeltelijk) wordt gecrediteerd. 
Een artikel, welke voor garantie beoordeling teruggestuurd wordt moet schoon en droog zijn.
Er kan geen aanspraak worden gemaakt op de garantie bij: 

  • Beschadiging door opzet, of door nalatigheid
  • Ondeskundig gebruik of nalatig onderhoud
  • Normale slijtage en producten van rubber
  • Beschadiging door het niet of niet juist in acht nemen van de gebruiksaanwijzing
  • Schade die aangebracht is door natuur, mens of dier vallen niet onder de garantie (zoals o.a. bliksem schade, stootschade, waterschade)

Mocht het product beschadigd of de verpakking meer beschadigd zijn dan nodig is, dan kunnen we deze waardevermindering van het product doorberekenen. Behandel het product dus met zorg en zorg ervoor dat deze bij een retour goed verpakt is.

 

Heb je vragen?

We helpen je graag!
         info@wilpster-warenhuis.nl ( op zon en feestdagen zijn we niet aanwezig )
 
         0594-643786

                    op maandag van 13.00 tot 17.00 uur

                     dinsdag t/m vrijdag van 9.00 tot 17.00 uur

                      zaterdag van 9.00 tot 13.00 uur    

Op zon en feestdagen zijn we niet aanwezig.

06-57467610

(op zon en feestdagen zijn we niet aanwezig!)